بدترکیب :: .: از همین خاک :.

.: از همین خاک :.

k h a k . b l o g . i r
يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ق.ظ

بدترکیب

[دسته بندی: روزنگاره]




مشکل از من یا شما نیست. ما یک طرف عسل داریم، یک طرف خربزه ... یا نه -هم چین مثالِ خوبی نبود-، ما یک طرف شیر داریم، یک طرف مرغِ سرخ شده(هان، این شد!)؛ نه شیر اشکالی دارد، نه مرغِ سرخ شده، اما ترکیب شان مشکل ساز است: شیرمرغ؟ هیچ ذائقه ای توی عالم "شیرمرغ" را فهم نمی کند. بعضِ ترکیب ها بدند، شایدِ خودِ آن چیزها بدترکیب نباشند، اما ترکیب شان بد است. بعضِ آدم ها را هم با هم ترکیب نکنیم به تر است. مشکل از من یا شما نیست، بعضِ آدم ها به دردِ هم نمی خورند. بعضِ آدم ها کنارِ بعضِ آدم های دیگر، بدترکیب می شوند. غیرمطبوع می شوند، غیرقابل تحمل می شوند. مشکل از خودِ آدم ها نیست که دَمِ دقیقه می خواهیم یقه ی یکی شان را بچسبیم و قصرانِ درنیامدنِ ترکیب شان را با دیگری بر گردنِ او بگذریم. به بعضی آدم ها منهایِ بعضی دیگر آدم ها بیش تر خوش می گذرد. این که یک مسافرت در یک ترکیب، بد از آب درمی آید و یک مسافرتِ دیگر، در نبودِ آن ترکیب (یعنی جزئی اضافه به جمع، یا جمعی اضافه به جزء!) خوب، لزوماً به این معنا نیست که آن جزء "مشکل دار"ست یا آن "جمع". مسأله فقط و فقط سرِ ترکیبی است که جور در نمی آید.

...  مشکل از ترکیبی است که می خواهد من و شما را کنارِ هم بگذارد. مشکل از حماقتِ دست گاهی است که می خواهد دو تا آدمِ بی ربط را به هم مربوط کند. مشکل از خوش نیتیِ آشنایانی است که می خواهد دو نفر را -فقط و فقط- به واسطه ی این که خویشی ای با هم دارند، هم کیش کند. نمی شود. همان طور که گفتم، بعضِ ترکیب ها هم چین جالب نیست. خب؟ پس بی خیال، هان؟ این قدر مته به خشخاشِ آموزه های "رحم"ی مان نگذاریم. همین. 



نوشته شده توسط سجاد پورخسروانی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
.: از همین خاک :.

از همین خاک می نویسم. همین.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

بدترکیب

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ق.ظ

[دسته بندی: روزنگاره]




مشکل از من یا شما نیست. ما یک طرف عسل داریم، یک طرف خربزه ... یا نه -هم چین مثالِ خوبی نبود-، ما یک طرف شیر داریم، یک طرف مرغِ سرخ شده(هان، این شد!)؛ نه شیر اشکالی دارد، نه مرغِ سرخ شده، اما ترکیب شان مشکل ساز است: شیرمرغ؟ هیچ ذائقه ای توی عالم "شیرمرغ" را فهم نمی کند. بعضِ ترکیب ها بدند، شایدِ خودِ آن چیزها بدترکیب نباشند، اما ترکیب شان بد است. بعضِ آدم ها را هم با هم ترکیب نکنیم به تر است. مشکل از من یا شما نیست، بعضِ آدم ها به دردِ هم نمی خورند. بعضِ آدم ها کنارِ بعضِ آدم های دیگر، بدترکیب می شوند. غیرمطبوع می شوند، غیرقابل تحمل می شوند. مشکل از خودِ آدم ها نیست که دَمِ دقیقه می خواهیم یقه ی یکی شان را بچسبیم و قصرانِ درنیامدنِ ترکیب شان را با دیگری بر گردنِ او بگذریم. به بعضی آدم ها منهایِ بعضی دیگر آدم ها بیش تر خوش می گذرد. این که یک مسافرت در یک ترکیب، بد از آب درمی آید و یک مسافرتِ دیگر، در نبودِ آن ترکیب (یعنی جزئی اضافه به جمع، یا جمعی اضافه به جزء!) خوب، لزوماً به این معنا نیست که آن جزء "مشکل دار"ست یا آن "جمع". مسأله فقط و فقط سرِ ترکیبی است که جور در نمی آید.

...  مشکل از ترکیبی است که می خواهد من و شما را کنارِ هم بگذارد. مشکل از حماقتِ دست گاهی است که می خواهد دو تا آدمِ بی ربط را به هم مربوط کند. مشکل از خوش نیتیِ آشنایانی است که می خواهد دو نفر را -فقط و فقط- به واسطه ی این که خویشی ای با هم دارند، هم کیش کند. نمی شود. همان طور که گفتم، بعضِ ترکیب ها هم چین جالب نیست. خب؟ پس بی خیال، هان؟ این قدر مته به خشخاشِ آموزه های "رحم"ی مان نگذاریم. همین. 

۹۳/۰۷/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
سجاد پورخسروانی

بدترکیب

نظرات  (۳)

۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۱:۲۴ موتور گازی!
از مشکل ترکیبت یا ترکیب مشکلت خوشم اومد.مثل اینه که لیونل مسی با پیرهن بارسا شورت ورزشیه رونالدو رو بپوشه...چی میشه!!!!!!و بعضی از مربیان زبان نفهم (تو بخوان همان آشنایان) میخوان که به زور شورت مسی رو پایین بکشن و شورت رونالدوی ملعون رو بپاش کنن.خب نمیشه دیگه......فکرشم نمیشه کرد ترکیب بارسا و رئال در هیبت یک ......ولش کن...اعصابم خرد شد.....
درود برخاک،باد،آب،آتش وجنیفر 
چند روزپیش پیامکی آمد در زمینه ی همسرشنایی باکمک این چندعنصرپیش خودم گفتم دراینروزگارخرکی من دیگران به چه چیزهای فکرمی کنند درهمان احوال  دریک جشن تولد پنجاه سالگی (آیا تولدنیم قرن شدن من یا دوست تان هم کسی یادش می ماند)عزیزی ناگهان موبایلم زنگ زدآخر این روزها  در رینگ زمانه ناک اوت شدم درآن شلوغی پریدم درجای خلوت وصدای دلدادده ی جنیفرلارنس راشنیدم شوکه شدم چون بعد ازمهدکودک  هنر تمام کسانی که نزدیک ودورم بودم من را تنها کذاشتند شاید بندگان خداگناهی نداشتند وعیب ازمن بوده به هرخال خوشحال شدم بابت اینکه گوشی من هم بالاخره زنگ زد والبته توسط کسی که هربار دیدمش کتابی میخواند نمی دانم این روزها چه می خواند 313 محمدی
۱۱ مهر ۹۳ ، ۰۱:۰۴ موتورگازی!
در مورد ترکیب "میمون" میخوام بگم....
واقعا ترکیب خوبی داره .کلا واژه ی قشنگیه.دقت کن..."می" و "مون" چون داریم از ترکیب حرف میزنیم و فی الواقع  چیزی از مرحوم مندلیف کم نداریم  اینجوری تجزیه اش میکنیم ===> "می" که همون کلیدواژه خدابیارمز حافظه....
"وان می که در آن جاست حقیقت نه مجاز است" یا 
 "جام می گیرم و از اهل ربا دورشوم" یا 
"سهل است تلخی می در جنب ذوق مستی" و .....
"مون" که به انگلیسی همون "ماه" میشه...حالا خودتون نتیجه گیری کنید...
مشکل از خوش نیتیِ آشنایانی است که می خواهد دو نفر را -فقط و فقط- به واسطه ی این که خویشی ای با هم دارند، هم کیش کند. نمی شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی